tisdag 1 januari 2008

Mellan Två Tolvslag - Del I

Så i del II så är planen att sammanfatta alla underbara stunder som formade mitt livs bästa år, men materiella ting har också sin betydelser, här kommer den ultimata sammanfattningen av det bästa från det bästa.

Årets...

... skivor; Easy Tiger (Ryan Adams), Not Too Late (Norah Jones), Continiuum (John Mayer), Echoes, Patience, Silence and Grace (Foo Fighters), 9 (Damien Rice) Times Without Consequence (Alexi Murdoch) Orphans and Brwalers (Tom Waits) och Illinoise (Sufjan Stevens)
...låtar; Hey There Delilah (Plain White T's), Goodnite Hollywood Bld. (Ryan Adams), You Take My Breath Away (Eva Cassidy) etc. (Se högerlisten)
...upptäckter; John Mayer, Colin James Hay, Norah Jones, Patte Kejtson och Arbetarna och My Fair Baby.
...liveögonblick; Damien Rice (Cirkus), Ef och Grand Central Winter (Strand), Bondo Role, Anna Ternheim och Timbuktu (Hultsfred).
...platser; Thomas Newton Drive, St Jamses Park, Central Park, Manhattan Beach och Public Garden
...filmer; Little Miss Sunshine, Eldflugornas Grav, Quadrophenia, Planet Terror och Pan's Labyrinth
...skådis; Lite oväntat Leo DiCaprio.
...händelse; Den Fjärde Februari
...efterlängtade; Elin Matilda Lindén
...utmaning; Förklara för hela skolan att ljudet till Min Sorg var "fuckat".
...mötesplats; Columbus Sq. New York.
...kyss; Övergångstället den Fjärde Februari
...flickor: Elin Matilda Lindén och Felicia Agnes Kroon
...pojkar: Robert Rodriguez, Gustav Lennon Kroon och Linus Lars Göte Petersson
...tv; Heroes
...tidsfördriv; One Tree Hill, OC
...tv-besvikelse; Lost Säsong Tre
...resa; Får ni lista ut själva
...mest lyssnade låt; Goodnite Hollywood Bld.
...mat; Lövbiff med Pommes och Persiljesmör och Köttbullar och Potatis
...dryck; Samuel Adams och Cola
...snussort; Skoal Mint och Nic and Johny
...fest; Matildas Avskedsfest
...mest intressanta; Matilda Lindén
...mest ointressanta; Fysik B
...spel; Rappakalja
...gåva; Min Bärbara Dator och Feffan
...citat; "Du är som död för mig" Simon Björklund när jag försov mig från att hämta honom innan skolan.
...vackraste; Soluppgången i Januari, Matilda Lindén och Modet på Jesse Jamses av ynkryggen Robert Ford
...vidrigaste; Min sandfyllda blåsa

Tror jag fått med allt, återigen Gott Nytt år och God fortsättning...

2 kommentarer:

Anonym sa...

du ar underbar!

Anonym sa...

JAg tycker att din blåsa var häftig och undrar om du har den på film?